Sağlık Bakanı Memişoğlu, yerli tıbbi cihaz üretim oranının yüzde 31’i aştığını belirterek, sektörde küresel bir üretim merkezi olmayı hedeflediklerini açıkladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Mayıs 2026 tarihinde çevrim içi olarak düzenlenen Tıbbi Cihaz Yönetişim Zirvesi 2.0 programına katıldı. Sağlıklı Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında sağlığı ülkenin lokomotif sektörlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Memişoğlu, Türkiye’nin üretim kapasitesine vurgu yaptı.
Bakan Memişoğlu, Üreten Sağlık modeliyle kamu tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim oranının yüzde 31’in üzerine çıktığını açıkladı. Tıbbi cihaz ihracatının ithalatı karşılama oranında ise 20 puanlık bir artış kaydedilerek bu oran yüzde 43 seviyesine ulaştı. Sektörde 25 bine yakın işletme ile küresel bir tedarik merkezi olma hedefleniyor.
TÜSEB, TİTCK ve USHAŞ iş birliğiyle AR-GE’den finansmana kadar geniş bir destek mekanizması sunuluyor. Bakanlık, Ürün Takip Sistemi üzerinden 5,3 milyon cihazın takibini dijital olarak gerçekleştiriyor. Ayrıca Türkiye’nin yerli ve millî geri ödeme sistemi üzerine çalıştığı ve yabancı yatırımcılar için yeni ortaklık fırsatları oluşturulacağı ifade edildi.
Yorum Yap