Sağlık Bakanı Memişoğlu, 330 bini aşan ebe ve hemşire ordusunun Türkiye’nin ‘Üreten Sağlık’ vizyonunda kilit rol oynadığını vurguladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 12 Mayıs 2026 tarihinde Bakanlık Bilkent Yerleşkesi’nde düzenlenen Ebe ve Hemşireler Günü programında sağlık çalışanlarıyla bir araya geldi. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin hemşirelik alanında dünyada yeni ufuklar açabilecek kapasiteye sahip olduğunu vurgulayarak sağlık sistemindeki dönüşüme dikkat çekti.
Hemşirelerin sadece bakım hizmeti sunmadığını, aynı zamanda teknoloji ve proje üreten aktörler olduğunu belirten Memişoğlu, geçtiğimiz yıl hemşireler tarafından geliştirilen 76 inovatif ürün için patent başvurusu yapıldığını açıkladı. TÜSEB tarafından düzenlenen yarışmaya 1.500’ü aşkın proje ile katılım sağlandığını ifade eden Bakan, en fazla proje üreten sağlık profesyoneli ödülünü bir hemşirenin kazandığını belirtti.
Türkiye genelinde ebe ve hemşire sayısının 330 binin üzerine çıktığını duyuran Sağlık Bakanı, 62 bin ebe ile hizmet ağının güçlendiğini aktardı. Gebe okulları aracılığıyla son bir yılda 1 milyon anne adayına ulaşıldığını belirten Memişoğlu, çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve mesleki değerin yükseltilmesi yönündeki çalışmaların devam edeceğini söyledi. Etkinlik kapsamında başarılı bulunan ebe ve hemşirelere Safiye Hüseyin Elbi ödülleri takdim edildi.
Yorum Yap