Sağlık Bakanı Memişoğlu, VİTAL Simülasyon Merkezi açılışında Türkiye’nin sağlık teknolojisi üreten bir merkeze dönüşmesi gerektiğini vurguladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Haziran 2026 tarihinde Lokman Hekim Üniversitesi VİTAL Simülasyon Merkezi‘nin açılışını gerçekleştirdi. Tören sırasında sağlık çalışanlarının toplumsal refah ve şifa sunma süreçlerindeki kritik rolüne dikkat çeken Memişoğlu, beşerî sermayenin Türkiye’nin sağlık başarısındaki payını vurguladı.
Türkiye’nin sadece sağlık hizmeti sunan değil, sağlık teknolojisi üreten bir merkez haline gelmesi gerektiğini belirten Memişoğlu, bu hedefe ulaşmak için üniversiteler, araştırmacılar ve sanayicilerle bütünleşik bir ekosistem kurulmasının şart olduğunu ifade etti. Bakan, sağlık eğitiminde bilginin, yeteneğin ve uygulamanın aynı anda güçlendirilmesinin önemini gençlere yönelik konuşmasında özellikle dile getirdi.
Bakan Memişoğlu, TÜSEB bünyesinde hayata geçirilen Üreten Sağlık Portalı hakkında da detaylı bilgi verdi. Yeni fikirleri ticari ürünlere dönüştürmeyi hedefleyen bu platformda, mülkiyet haklarının fikir sahiplerinde kalacağını belirten Memişoğlu, Sağlık Bakanlığı’nın bu süreci finansman ve planlama desteğiyle güçlendireceğini açıkladı. Açılışın ardından merkezi inceleyen Bakan, yetkililerden teknik kapasite hakkında rapor aldı.
Yorum Yap