Sağlık Bakanı Memişoğlu, tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim oranının yüzde 31’i aştığını ve küresel bir tedarik merkezi olma hedeflerini açıkladı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Mayıs 2026 tarihinde video konferans yoluyla Tıbbi Cihaz Yönetişim Zirvesi 2.0 etkinliğine katıldı. Bakan Memişoğlu, Türkiye’nin sağlığı lokomotif sektörlerden biri yapma hedefi doğrultusunda yerli üretim kapasitesini artırmaya odaklandıklarını vurguladı.
Bakanlık verilerine göre kamu tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim payı yüzde 31’in üzerine yükseldi. Tıbbi cihaz ihracatının ithalatı karşılama oranı ise yaklaşık 20 puanlık artışla yüzde 43 seviyesine ulaştı. Memişoğlu, 25 bine yakın işletmeyle Türkiye’nin küresel bir tedarik merkezi olma yolunda ilerlediğini ifade etti.
Ürün Takip Sistemi üzerinden yaklaşık 5,3 milyon cihazın anlık takibinin yapıldığını belirten Bakan Memişoğlu, TÜSEB, TİTCK ve USHAŞ iş birliğiyle AR-GE ve finansman süreçlerinde sektöre destek sağlamaya devam edeceklerini söyledi. Ayrıca, Türkiye’nin yerli ve millî geri ödeme sistemi geliştirmek için çalışmalar yürüttüğü kaydedildi. Bakan, yabancı yatırımcıları yeni üretim alanları oluşturmak üzere Türkiye’ye ortaklığa davet etti.
Yorum Yap